Velkommen til Hanebjerg Skole

Står I overfor skolestart i Hillerød Kommune eller ønsker I at indskrive jer på Hanebjerg Skole senere i skoleforløbet?

Der er rigtig mange ting, man gerne vil vide på forhånd, selvom man alligevel først rigtig kan mærke, hvordan det er at gå på skolen, når man har været her et stykke tid. Alligevel vil vi opfordre jer til at "klikke rundt" på knapperne her på siden og på resten af hjemmesiden for, at se tekst og billeder fra dagligdagen på skolen. I er også velkomne til at ringe til os for at aftale et besøg på skolen.

Som ny elev i 0.klasse bliver du budt velkommen af skolelederen og dine lærere og pædagoger i indskolingen på den første skoledag. Begynder du fx på mellemtrinnet på 4. årgang eller i udskolingen på 7. årgang, vil vi altid invitere dig og dine forældre til en samtale på skolen før skolestart. Her kan du og dine forældre høre, om de forventninger vi har til din studieaktivitet, vores arbejdsformer, den faglige undervisning, og du kan fortælle om dine forventninger til en god skole og om dine erfaringer fra den gamle skole. Herefter vil vi indskrive dig i en af  klasserne på årgangen.
I den første tid vil et par klassekammerater hjælpe dig med at lære din nye skole at kende og som ny elev kan altid spørge dem til råds.

Vi ønsker dig velkommen på Hanebjerg Skole.