Skolebeskrivelse

En skole – tre matrikler

Hanebjerg Skole er geografisk placeret i et smukt område af Hillerød Kommune. Vores placering i det grønne er noget, vi drager stor nytte af i hverdagen ved ofte at bringe undervisningen ud i naturen – det være sig ved bl.a. udeskole, natur-teknologi i skoven, biologi ved åen eller udendørs matematik.
På Hanebjerg er der højt til loftet og et sundt udsyn – på flere planer
.

Hanebjerg Skole er mere end bare en offentlig skole – Hanebjerg Skole er en fælles folkeskole bestående af tre unikke afdelinger.
Vi er privilegeret ved at have forskellige læringsmiljøer med dygtige, engagerede medarbejdere og aktivt deltagende forældre og elever i vores lokalsamfund.
Vi ønsker et stærkt samarbejde på tværs, der understøtter den brede dannelse og de gode overgange fra skolens tre unikke matrikler til en fælles udskoling.

Gørløse Afdeling er en et-sporet skole med elever fra 0.-6. klasse.
Uvelse Afdeling har elever fra 0.-4./6. klasse – opdelt i aldersintegrerede grupper i indskolingen og har derudover kvartalsmæssig rullende skolestart i 0. klasse (med mulighed for start 1. august, hvis man ønsker det).
Brødeskov Afdeling har mellem et til tre spor fordelt på 0.-9. klasse.

Hver afdeling har inden for skolens værdisæt udarbejdet lokale værdiregler og faste aftaler, der støtter fællesskabet med de sociale og faglige målsætninger, således at alle føler sig inkluderet og mødt anerkendende.

Vi lægger stor vægt på at være en fælles skole med fælles værdier og tydelig rød tråd i arbejdet med dannelsen, trivslen samt undervisningens indhold og mål.
Udskolingsafdelingen på Hanebjerg Skole er den naturlige overbygning på mellemtrinnet. Det er her, vi samler trådene og bygger videre på alt det, eleverne allerede har lært.
Udskolingen har til huse i deres helt egen tilbygning med plads til ni klasser og dermed tre spor på 7.-9. klasse.  Den er beliggende på Brødeskov Afdeling, men samler elever fra skolens tre matrikler: Uvelse, Gørløse og Brødeskov.  Der er stor opbakning til den fælles udskoling.

Skolefolder 2019

Shape Created with Sketch.

Afdelingsbeskrivelse uvelse 23-24

Shape Created with Sketch.